First Week - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Esra Broek - WaarBenJij.nu First Week - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Esra Broek - WaarBenJij.nu

First Week

Door: Esra van den Broek

Blijf op de hoogte en volg Esra

09 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Birmingham

Hallo lieve lezers! Er is alweer een week voorbij. Hieronder mijn belevenissen:

*Chinese New Year*
Mijn eigen oud en nieuw was niet zo'n succes, dus ik ging het opnieuw vieren, maar dan op de Chinese manier! We gingen met een groep meiden naar City Centre Birmingham en gingen naar, zoals ik het noem, Little China. Er is daar een heel deel met alleen maar Chinese winkels, zoals je vaak ziet in Amerika. Echt gaaf! Er waren draken (helaas geen echte), echt ook allerlei optredens, echt leuk! En bij een dagje China, hoort natuurlijk ook echt Chinees eten, dus we besloten uit eten te gaan! Jum Jum! Gevolgd door mooi vuurwerk voor een goede afsluiting!

*Bowling evening*
Op de maandag avond gingen de internationals en ik gezellig een avondje bowlen! En om het nog even wat spannender te maken, hadden Ben en ik een weddenschap gemaakt (waarom ben ik die ooit aangegaan?). Als hij zou winnen, mocht hij mij blauw verven (datum staat nog niet vast) en als ik zou winnen zou hij in een Duits pakje de hele dag moeten lopen! Vroeger had ik veel gebowld dus ik dacht, dat ga ik wel winnen...Nee hoor... Dus nu word ik ergens volgende week Blauw geverfd (Wel op de Braveheart manier en niet op de Smurf manier, gelukkig!). Om het allemaal nog even erger te maken, wou ik wraak en gingen we nog een weddenschap aan. Het komt er op neer, dat ik nu en Blauw wordt geverfd en iets aardigs moet doen/organiseren voor Ben (ik leer het ook nooit).

*Lectures*
Mijn eerste college (spannend!). Ik had American literature and Film. Waar het op neer komt is dat ik voor dit vak elke week een boek moet lezen en veel films moet kijken (dat tweede gaat wel lukken haha). Maar goed, het is erg leerzaam, goed te volgen en moet zeker goed komen! De andere vakken die ik volg zijn: Literature on Screen (eigenlijk hetzelfde als Am. Lit and Film maar dan Brits), Language Skills (Grammar, vocabulary, etc.) and British Identity (waarin ik leer over de Birtise cultuur, politiek, etc.). Het beste is nog, is dat ik voor deze 4 modules 30 studiepunten krijg en voor elke module maar 1 essay hoef te schrijven! Eitje dus! (hoop ik)

*Sport*
Tja, in bier en cider zit helaas ook calorieën dus ik heb me maar opgegeven bij de sportschool om t eraf te sporten. Ik heb nu op de planning om elke maandag en vrijdag middag te gaan sporten en op woensdag middag met de internationals te gaan volleyballen! (wish me luck!)

*Ill*
Na Oxford, Chinese new year, Bowlen en allerlei feestjes was ik woensdag echt helemaal ingestort. Ik was moe maar had ook echt een koutje gevat. Na even een paar dagen flink te hebben geslapen (en dan bedoel ik ook echt flink), was ik weer helemaal opgekikkerd! Helaas moest ik er wel wat feestjes voor missen, achja, je kunt niet alles hebben haha.

*Party at Halls*
Op een gegeven moment moet je toch weer je bed uit en de buitenwereld in. Ik was nog wel erg moe maar ik besloot toch om even te gaan kijken hoe het met iedereen ging en om even gezellig een drankje doen! Dit liep uit in een super gezellig feest in Halls (waar bijna alle studenten wonen) waar ik weer heel veel leuke en nieuwe mensen heb ontmoet! Werd ook al uitgenodigd om binnenkort met ze te gaan Paintballen, dus echt super! (Es is weer eens sociaal bezig hoor).

*How am I doing?*
Naja zoals jullie al lazen ben ik even ziek geweest maar daar ben ik helemaal overheen! Wel heb ik mezelf voorgenomen om tussen alle feestjes door, hoe leuk ze ook zijn, zo af en toe even een dagje (of avondje) even vrij te nemen en weer op krachten te komen voor het volgende feestje!

Heimwee blijft een beetje schommelen. Ik heb het hier goed naar mijn zin, maar ik mis iedereen op het thuisfront natuurlijk wel :( ... Dus voor de mensen die die dit lezen, ik mis jullie, kom me snel opzoeken en een hele dikke kus van mij!

Pictures: http://www.flickr.com/photos/116626563@N07/sets/

Next update will follow soon!

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Birmingham

Mijn eerste reis

Birmingham

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2014

Still travelling

13 April 2014

Quite a week...

30 Maart 2014

Big week!

23 Maart 2014

Ups and Downs

16 Maart 2014

Another update!
Esra

Actief sinds 01 Jan. 2014
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 8114

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 05 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: