Becoming native - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Esra Broek - WaarBenJij.nu Becoming native - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Esra Broek - WaarBenJij.nu

Becoming native

Door: Esra van den Broek

Blijf op de hoogte en volg Esra

17 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Birmingham

This will probably my last blog written in Dutch, to those who can't read/understand English, I'll say: ''God Damn It learn English!''

*Units of Alcohol: average, Pack of Crisps and Bars of Chocolate: so much that I’ve been avoiding my scale, Dates scored: 1, Finished Homework: 0, Minutes trying to do my homework: 0, Minutes feeling homesick: 2,880*

*Even klagen over het weer*
Toen ik hier kwam, wist ik dat het weer erg was (bedoel, dat is algemeen bekend over Engeland), maar dat het zo erg zou zijn...

Het was een maandag morgen en ik werd wakker. Ik staarde uit het raam en kleine regen druppels vielen uit de hemel. Enkele minuten later was dit veranderd in pijpenstelen en iets dat leek op hagel. Ik dacht, No way in Hell dat ik nu naar buiten ga, ik wacht maar even tot het beter wordt. En natuurlijk, op dat moment, begint het te sneeuwen (ik vind sneeuw persoonlijk stukken beter dan regen maar het is alsnog geen plezier om er 30 minuten doorheen te lopen). Ik heb toch maar de moed bij elkaar geraapt en ben gaan lopen. Ik kom doorweekt (maar dan ook echt, doorweekt) aan op de universiteit en ik besloot even op te warmen in de bieb (daar zijn bibliotheken toch voor?). Nog geen half uur later, ging ze zon schijnen en was het voor de rest van de dag mooi weer. Wie kan mij dit uitleggen? (ik snap het in ieder geval niet. Wel snap ik nu waarom de Locals zo vaak praten over het weer, haha).

*Avondje Scouting*
Onze huisbaas had ons gevraagd om de kleine scouts (6/7 jaar oud) wat te vertellen over Nederland, zodat ze meer zouden leren over het leven buiten Engeland. En natuurlijk zeg ik daar ja op, want mijn huisbaas is echt een schat van een man!

Even serieus, ik was bijna vergeten hoe ontzettend leuk is om met kids te werken! Ze zijn zo ontzettend cute... en klein... en oh my god serieus zo mega druk! Kan niet geloven dat ik zelf ook zo druk was, maar volgens mij was ik zelf nog drukker (Mijn respect voor mijn moeder en juffrouw van de basisschool). De kinderen waren zo ontzettend enthousiast en waren echt van die kleine aanhankelijke en knuffelige aapjes, zo lief!

*Party Mode*
En weer terug naar het studentenleven. Dinsdag avondje is standaard Tipsy Tuesday (zo langzamerhand mag de naam wel veranderd worden in Drink until you throw up Tuesday). De drankjes zijn zo spot goedkoop en er zijn altijd veel mensen, oftewel, gezelligheid ten top!! Deze keer werd het wel erg laat/vroeg (oops!)

*Hanging with friends*
Na een gezellig avondje stappen en pas laat m'n bed uit te zijn gekomen, ging ik gelijk door naar de Uni Bar om daar te hangen met wat vrienden. Elke woensdag is er een zogenaamd ‘Social Cafe’ waar er gratis thee en koffie is en... Koekjes! Goede reden om elke woensdag naar de Uni te komen haha! (Ben een beetje een vreetzakje ja)

*Paar daagjes ziek (alweer)*
En ja hoor, mevrouw is weer ziek... Ik raak maar niet gewend aan het weer hier... Wordt letterlijk ziek van de regen. Ik werd Donderdag wakker met echt een vreselijke zere keel en verstopte neus (ik voelde me even echt heel erg zielig). Dus, ik heb even flinke inkopen gedaan:
- Slaappilletjes (nr. 1 medicijn tegen ziek zijn is goed en veel slapen)
- Paracetamol
- 2 pakken verse Orange Juice
- Kamille thee
- Fruit
- 15 pakjes tissues
- 1 grote doos tissues

Gelukkig, kreeg Tommy op die dag ook zijn nieuwe Projector binnen, dus Tommy en ik hebben heerlijk de hele dag en avond op de bank gehangen, filmpjes gekeken (terwijl ik de hele tijd thee zat te slurpen)! Even relax, luiheid en kind modus aan (we keken namelijk Alfred J. Kwak en Adventure Time)! O ja, en we hebben gewerkt aan onze koekjes collectie. Tommy en ik proberen alle bekende, populaire en typisch Britse koekjes te hebben geprobeerd voordat we weer terug naar Nederland gaan. Zo ver hebben wel al gehad : Jammie Dodgers, Bourbon Creams, Ginger Nuts en Choco chipped Digestives. (And more wil come, Jum Jum!)

*Take me out*
Voor alle lonely souls was er op Vrijdag (Valentijn's dag) een avond in de Uni bar georganiseerd. De spelshow 'Take me Out!' werd nagespeeld en je kon je opgeven om mee te doen. Ik had me in een dronken bui (lees Tipsy Tuesday) opgegeven om mee te doen aan de spelshow! Achja, dacht ik de volgende dag, misschien hou ik er nog een leuke date aan over. Ik was echter nog steeds ziek dus ik had me helemaal opgepept en gedrogeerd aan Paracetamol.

Eenmaal daar was het wel gezellig totdat ik aan de beurt was (man o man, wat was ik nerveus!). Er waren 12 jongens die mij gingen keuren en er zat niemand tussen die ik kende! En toen zag ik Navale! (Ik had met hem 5 minuten ofzo gesproken op Tipsy Tuesday). Op het einde stonden er nog 5 jongens en ik mocht er 1 kiezen, dus ik liep gelijk naar Navale toe! (Je kunt je voorstellen dat ik heel blij was om een bekend gezicht te zien). Helaas moest deze Cinderella weer vroeg naar huis met haar koets (die godverdomme 6 pond kost) om weer lekker te slapen en beter te worden. And so she did, for the next couple of days, watching films with her dear roomies!

http://www.flickr.com/photos/116626563@N07/sets/
(more pictures will be uploaded later)

  • 19 Februari 2014 - 16:49

    Jan Linders:

    Hi Esra,

    I should feel pity for all those international students who have to study so hard and don't have time to party.....-;); having a great time I believe... One thing surprises me: that Alfred J. Kwak is on your 'watching'-list for your film course....-:) Enjoy and take care, Jan

  • 22 Februari 2014 - 22:00

    Esra:

    But it's so Ducking awesome!

    Haha yea all those poor students but I really should start working on my final essays already so that I can travel after Easter :) I was planning on travelling for 4 weeks (London-Manchestor-Liverpool-Glasgow-Belfast-Dublin)!

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Birmingham

Mijn eerste reis

Birmingham

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2014

Still travelling

13 April 2014

Quite a week...

30 Maart 2014

Big week!

23 Maart 2014

Ups and Downs

16 Maart 2014

Another update!
Esra

Actief sinds 01 Jan. 2014
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 8110

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 05 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: