Eerste Update! - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Esra Broek - WaarBenJij.nu Eerste Update! - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Esra Broek - WaarBenJij.nu

Eerste Update!

Door: Esra van den Broek

Blijf op de hoogte en volg Esra

27 Januari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Birmingham

15 januari - 27 januari 2014

*Zenuwen..*
Voordat ik op reis ging, vond ik het allemaal nog heel erg spannend! Het pakken van mijn koffer, afscheid nemen van mijn vrienden, Skype en viber installeren, alles kwam ineens heel erg dichtbij. Maar toen ik eenmaal in de trein zat (om 06:42) had ik er eigenlijk alleen maar heel veel zin in!

*De vlucht*
Nou, ik zat dus al ontzettend vroeg in de trein, met Tommy, op weg naar Schiphol. Daar eenmaal aangekomen moesten we inchecken en onze bagage afstaan (22 kilo!). Gelukkig was er ook nog even tijd voor koffie, want dat had ik wel nodig na zo vroeg te zijn opgestaan. Toen door de douane, blijf dat altijd spannend vinden en voor het eerst in mijn leven, ging het alarm eens niet af!

Om 10:10 vertrokken we dan toch echt! De vlucht ging prima en we waren zelfs eerder aangekomen dan gepland. Eenmaal daar, werden we opgehaald door onze huisbaas en gaf ons een lift naar ons nieuwe huisje!

*Home!*
Merritts Brook Lane is waar ik vanaf heden woon. Het is een heel simpel huisje en... gemeubileerd! Als je binnenkomt, en je gaat rechtdoor, kom je in de woonkamer en de keuken. De keuken is nog best wel groot eigenlijk en heeft alle benodigdheden (borden, bestek, pannen, etc.). Vanaf het halletje, de trap op, kom je bij de slaapkamers en de badkamer (met bad!).

Op de eerste dag hebben we onze koffers uitgepakt en de eerste boodschapjes gedaan en heerlijk s'avonds pizza besteld en filmpje gekeken! De dagen hebben we flink geluierd en zijn we ook beetje op onderzoek uitgegaan. Zo zijn we Northfield shopping centre in geweest om te zien waar we onze spulletjes konden kopen en hoe de bus en treinen werken (NB de treinen zijn kut en duur, so take the bus!). In Northfield heb ik gelijk een nieuw boek gekocht (Bridget Jones Mad about the Boy) en een mooie grote thee mok (met de tekst; The Boss)!

*Birmingham city!*
Het grote centrum van Birmingham, wordt ook wel New Street genoemd. Daar is ook de wel bekende Bull Ring, het grootste winkelcentrum dat ik ooit heb gezien! En New Street zelf is ook echt gigantisch en ook erg leuk om te shoppen. Vooral New Look en Primark, haha. Daar heb ik gelijk sloffen, extra ondergoed en schoenen gekocht.

In the city, is ook de tattoo shop waar ik mijn tattoo ga laten zetten volgende maand (of maart)! Moet alleen nog wachten op een consult afspraak, krijg daar hopelijk snel bericht over!

*Newman*
Op woensdag de 29ste van januari begint de introductie week en op 3 februari beginnen de colleges, dus wij besloten om een paar dagen van te voren al even langs te gaan. Het idee was om alvast uit te zoeken hoe we moeten lopen en om ons te registreren, pasjes aan te vragen en confirmation of stay te laten ondertekenen.

De school is erg mooi! Het is een wat kleinere universiteit, met maar 3.000 studenten. Het ziet er modern en schoon uit. Ook de medewerkers daar zijn erg aardig en we werden goed geholpen! En de koffie daar, is ook goed gekeurd (héél belangrijk!).

*En hoe gaat het nu eigenlijk met mij?*
Met mij gaat het erg goed! Ik had een paar dagen dat ik een dipje had en wat last had van heimwee. Maar, na met wat mensen te hebben geskyped, ging het alweer stukken beter. Verder, heb ik ook al wat contacten gelegd met andere international students, waar ik snel wat leuks mee ga doen! Ik ben heerlijk gesetteld in 't huisje en vermaak me hier prima!

Next update will follow soon...





Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Birmingham

Mijn eerste reis

Birmingham

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2014

Still travelling

13 April 2014

Quite a week...

30 Maart 2014

Big week!

23 Maart 2014

Ups and Downs

16 Maart 2014

Another update!
Esra

Actief sinds 01 Jan. 2014
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 8132

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 05 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: