Introductie week - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Esra Broek - WaarBenJij.nu Introductie week - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Esra Broek - WaarBenJij.nu

Introductie week

Door: Esra van den Broek

Blijf op de hoogte en volg Esra

01 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Birmingham

Hallotjes lieve lezers uit Nederland!

Na mijn laatste update, had ik introweek en heb ik alle andere internationals ontmoet! (En ja, ik kan me nog alles herinneren van de intro, was niet dronken genoeg blijkbaar).

*De internationals*
Als eerste, iedereen is echt heel aardig, lief, gezellig en ik kan het erg goed met de internationals vinden! We zijn met ongeveer 20 internationals, die hier allemaal zijn om in het tweede semester te studeren. Maar ook trekt onze groep veel op met de oudere internationals, die hier al vanaf het eerste semester zijn. Ik zal iedereen even introduceren:
Michael en Tommy kennen jullie al (Nederlands), Robert (Nederlands), Manu (Duits), Léa (Frans), Markéta (Tsjechisch), Lauren & Courtney (Amerikaans), Kate (Iers), Ana (Spaans), Youmi & Perry (Chinees) en Barbara (Duits).

*Newman Intro*
Woensdag begon dan onze introductie. We begonnen met een lekker ontbijtje waar iedereen met elkaar kennismaakte. Ook waren daar een paar docenten en medewerkers die ervoor zorgde dat wij ons erg welkom voelde! Na allerlei geregel met inschrijvingen en voorlichting over veiligheid gingen we gezellig met z'n allen lunchen. Daarna kregen we een tour over de campus (wat maar goed was, want anders zou ik serieus verdwalen). De universiteit bied ook allerlei sport gelegenheden aan en ik en Manu hebben besloten om samen wat te gaan sporten (de snoeperij er af sporten) en we gaan ook proberen met de andere internationals volleybal avonden te organiseren!

Donderdag konden we god zij dank wat uitslapen! Rond 11 uur hadden een een tour door de library (serieus, daar kan de HAN nog wat van leren!) Hierna volgde een voorlichting over student support en een lesje cultural awareness. Dit was erg leerzaam! Blijkbaar, als de locals je groeten, zeggen ze: ''Hello Love/Horse/Cock/Chicken'' (en dit is serieus zo! ) Dus als je ooit naar Engeland komt, kijk niet raar op als iemand je zo aanspreekt. Om de dag af te sluiten kregen we English Tea and Cakes! (Ook dit mag de HAN vaker doen). Natuurlijk bleven we hangen en uiteindelijk volgde dit in een feestje in de Bar op de campus! Manu, Ana, Robert en ik waren als één van de laatste in de bar, en daar leerde wij een paar Spaanse woorden. En blijkbaar, wordt het Spaanse woord voor ''Blender'', uitgesproken als ''kleinepiemel''! Je raad het al, wij kwamen niet meer bij.

Op vrijdag had ik me echt kei hard verslapen. Ik moest om 10 uur op de universiteit zijn voor introductie van mijn courses en ik werd pas om half 2 wakker... (oops!) Naja, dan er maar een lekker luie dag van maken.

*Oxford*
De dag begon erg leuk (naja, nu ik het schrijf is het leuk, maar toen was het minder leuk). We zouden op vandaag (zaterdag) een dagje naar Oxford gaan, super leuk natuurlijk! Ik was vorig jaar ook al in Oxford en toen heb ik het erg naar mijn zin gehad. De bus zou vertrekken om half 9, wat betekent, kwart voor 8 vertrekken van huis, wat betekent kwart voor 7 op. Maar, om een of andere reden, had ik mijn wekker om kwart voor 8 gezet (vraag me ook niet wat er in mijn hoofd omging...). Naja, ik stond dus al te laat op en Tommy had zich ook nog eens verslapen! Dus wij naar de organisator gebeld en gezegd dat we er zo snel mogelijk aankwamen. Dit was geen probleem en om 9 uur zaten we in de bus naar Oxford! (zonder ontbijt en zonder koffie...)

Toen we eindelijk in Oxford waren, moest er natuurlijk eerst koffie worden gehaald en een lekker croissantje (en geloof me, tegen die tijd was ik daar echt heel erg aan toe!). Daarna namen Tommy en ik een beetje de leiding en lieten iedereen de grote stad zien. We namen ze mee Christ Church (waar de trappen en dining Hall uit de eerste Harry Potter film zijn en de Cathedral). Onderweg naar de Bodleian bibliotheek, liepen we langs de lantaarn waar C.S Lewis door geïnspireerd werd en langs Radcliffe's Camera. Het was wel erg gaaf dat we over alle plekken waar we geweest waren iets konden vertellen (dankjewel Oxford trip van vorig jaar!). Iedereen vond het ook erg leuk volgens mij.

Na een lekker maaltje en koffie bij de four candles (en again, daar was ik hard aan toe) gingen Courtney en Barbara en ik naar Eagle & Child voor een drankje! En natuurlijk nam ik een heerlijk glaasje Baileys! Nog even snel de Ashmolean in en toen moesten we alweer naar huis... Sommige mensen besloten nog om de stad in te gaan maar na ongeveer de hele dag amper te hebben gegeten en meer dan 15 kilometer te hebben gelopen, ga ik heerlijk in bad en een filmpje kijken met Tommy!

*Hoe gaat het met mij?*
In de introductie week ben ik weer helemaal opgebloeid. Ik heb erg leuke mensen ontmoet en erg naar mijn zin gehad! Ik voel me erg fijn hier thuis en ook op de universiteit. Ik ga me hier zeker vermaken :) Vanmiddag had ik nog wel even een dipje (maar dat hoort erbij denk ik), maar verder gaat het erg goed met me!








  • 02 Februari 2014 - 11:12

    Iris:

    Heeey lieverd:) wat super leuk om je verhalen te lezen en word er blij van om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.:)
    Je verteld het super leuk en met de foto's erbij is het een mooi geheel:)
    Is het daar koud? Hier is de winter nog vrij zacht alhoewel ik denk dat het nu wat kouder gaat worden

    We moeten btw snel skypen so i can see you and hear your voice!!
    Hele dikke knuffel en liefs van mij xxxx <3<3

  • 02 Februari 2014 - 13:47

    Esra:

    Heeey schat! dankje! Ja het is hier flink koud, vooral in combinatie met de regen en de sterke wind. echt bah! Hopelijk zal het snel beter weer worden hier!

    Ja dat lijkt me een erg goed idee! dikke kus! xxx

  • 05 Februari 2014 - 12:55

    Jan Linders:

    Hi Esra,

    You seem to be having a good time at Newman, they're really spoiling you over there with teas and trips all over the place! Oxford is lovely isn't it, although your College Church is Christ Church and the lantern is C.S. Lewis's lantern -:) , but anyway, very good of you to remember where it was! Have a good time and enjoy your courses. Keep us posted, greetza, Jan

  • 10 Februari 2014 - 01:06

    Esra Van Den Broek:

    I changed it!

    I do have a great time here and I'll do my best during the courses!

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Birmingham

Mijn eerste reis

Birmingham

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2014

Still travelling

13 April 2014

Quite a week...

30 Maart 2014

Big week!

23 Maart 2014

Ups and Downs

16 Maart 2014

Another update!
Esra

Actief sinds 01 Jan. 2014
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 8116

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 05 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: